Karakorum Highway - wyprawa Pakistan - Przygody4x4

Brak miejsca na tą wyprawę z Przygody4x4

Zapraszamy Was na nową przygodę w Pakistanie

Karakorum, Himalaje, Hindukusz, Kaszmir – to nazwy, które w każdym prawdziwym podróżniku rozpalają zmysły!

 

Właściwie trudno oddać słowem przeżycia, jakie staną się Waszym udziałem na tej wyprawie. Pakistan to kraj dla nas, Europejczyków wciąż egzotyczny, nieznany, postrzegany przez krzywdzące stereotypy. Poza wąską grupą himalaistów niewiele osób wie cokolwiek o tamtych regionach. Czas to zmienić!

 

Podczas 3 tygodni przejedziecie pakistańską część słynnej Karakorum Highway – jednej z najwyższych dróg na świecie, zobaczycie lśniące w słońcu niezliczone szczyty sześcio i siedmiotysięczników, przelecicie i przejedziecie obok Nanga Parbat (8126 m n.p.m.), staniecie na granicy z Chinami, zrobicie zakupy na bazarach w Rawalpindi, Gilgit czy Skardu, posmakujecie niezliczonej ilości lokalnych potraw, zobaczycie jak pochodzący z różnych plemion mieszkańcy regionów Gilgit-Baltistan oraz Khyber Pakhtunkhwa mieszkają, pracują, bawią się, grają, tańczą (tańczyć będziemy wraz z nimi i to nie raz!). Zobaczycie miasta oraz zagubione w ogromnych górach wioski. Odwiedzimy Kalaszy, Wachańczyków, lud Hunza, Szerpów i Pasztunów. 

 

Nasza trasa jest kompilacją „highlightów” tamtego rejonu. Zawiera wszystkie miejsca, które oferowane są w programach nielicznych biur podróży jeżdżących z Polski do Pakistanu i jeszcze kilka dodatków „od nas”. Będziecie się poruszać wynajętymi samochodami terenowymi. Kierujemy sami, bez lokalnych kierowców. To jest jedyna wyprawa selfdrive po Pakistanie oferowana na rynku. Przejedziecie nie 50 czy 100, ale 2000 km po trudnych, przepaścistych, ekscytujących górskich drogach. 

Termin: 8-28 września 2024

Dolot i powrót samolotem Berlin – Islamabad – Berlin. Poruszamy się samochodami terenowymi wynajętymi na miejscu (selfdrive po całej trasie!)

 



Długość
: około 2000 km

Noclegi: 10 noclegów w hotelach, 10 w namiotach „pod gwiazdami”!

Wyżywienie: Na tym wyjeździe będziemy mieli kilku wyprawowych kucharzy, którzy będą robić dla nas zakupy oraz przyrządzać i podawać posiłki w terenie – głodni nigdy nie będziecie, a „dla każdego znajdzie się coś dobrego”. Nawet w restauracjach nie musimy martwić się zamawianiem – nasz przewodnik zadba, aby podano najlepsze lokalne specjały.

Maksymalna liczba aut: 8+1

 


 

Prowadzący:

MichałkhalilKhalil

 

Co czeka Cię na wyprawie do Pakistanu

 

dzień 1

Wylot z Berlina.

 

dzień 2

Lądowanie w Islamabadzie nad ranem.
Transfer do hotelu, zakwaterowanie, odpoczynek.
Po południu zwiedzimy meczet Króla Faisala – jeden z największych meczetów Azji Południowej, zajmujący piątą pozycję na świecie jeśli chodzi o pojemność (mieści 300 000 wiernych). Oddamy się też szaleństwu zakupów na bazarze w Rawalpindi oraz zobaczymy Pakistan Monument – pomnik symbolizujący jedność narodu pakistańskiego, poświęcony tym, którzy oddali swoje „dziś” za lepsze „jutro”.

 

dzień 3

Rano polecimy lotem krajowym do Skardu*, uznawanego za wrota do najwyższych pasm górskich na świecie.
Przy dobrej pogodzie, podczas lotu będziemy mogli podziwiać masyw Nanga Parbat. Obiad zjemy w lokalnej restauracji oraz będziemy mieli chwilę na zakupy pamiątek, tym samym zanurzymy się nieco w klimat małego, pakistańskiego miasteczka, jakim jest Skardu
Wieczorem przejmiemy samochody.
* W razie niesprzyjających warunków pogodowych, zostaniemy przetransportowani do Skardu busem – to długi i niewygodny przejazd.

 

 

Pakistan wyprawa

 

dzień 4

W tym dniu udamy się wysoko w góry na Płaskowyż Deosai. To niesamowite miejsce położone ponad 4000 m n.p.m., oczarowujące przestrzenią, panoramami i dziewiczą przyrodą.

 

dzień 5

Eksplorujemy dalej Park Narodowy Deosai i podążamy w kierunku Nanga Parbat, a konkretnie do doliny Rama.

 

dzień 6

Czeka nas trekking do jeziora Rama. Jeśli dopisze pogoda z tego miejsca zobaczymy flankę Rupal, czyli wschodnią ścianę ośmiotysięcznika Nanga Parbat. Zjazd do doliny Astore i dojazd do słynnej, „właściwej” Karakorum Highway (trasa N35). Symboliczną nagrodą będzie dla nas dotarcie do punktu styku 3 pasm górskich: Karakorum, Himalajów i Hindukuszu.

 

dzień 7

Rano zajrzymy na bazar w Gilgit, gdzie można zaopatrzyć się w różnorakie wyroby z Afganistanu i Chin. Później pojedziemy do doliny Naltar, uważanej za jedną z najpiękniejszych w Pakistanie. Wizytówką tej doliny są krystalicznie czyste, kolorowe jeziorka.

 

dzień 8

Wracamy z doliny Naltar na Karakorum Highway i przemieszczamy się na północ, do przepięknej doliny Hunza. Po drodze „zaliczymy” kilka punktów widokowych, m.in. słynny Rakaposhi View Point. Pojedziemy też rzucić okiem na lodowiec Hooper’a (jeden z najszybciej poruszających się lodowców na świecie). Wieczorem dojedziemy do Karimabadu, gdzie odpoczniemy przy ognisku i muzyce. Będziemy też mieli możliwość nabycia lokalnie produkowanego wina, zwanego winem z Hunza.

 

 

 

dzień 9

Dziś nie jeździmy samochodami. Zażyjemy trochę ruchu na kilkugodzinnym trekkingu do Ultar Meadows.

dzień 10

W tym dniu również nie będziemy próżnować. Najpierw odwiedzimy wioskę i Fort Altit. Następnie zajrzymy do pracowni ciesielskiej w Hunza, w której pracują tylko kobiety. W drugiej części dnia znów pójdziemy na spacer, tym razem nieco krótszy, tzw. 2 Bridges Trekking i będziemy mieli możliwość przejścia wiszącym mostem w Hussaini.

 

dzień 11

Nie zwalniamy tempa! Tym razem po krótkim spacerze dotrzemy na punkt widokowy na lodowiec Passu.
pojedziemy po naszą wisienkę na torcie, czyli najwyżej położony punkt Szosy Karakorumskiej – przełęcz Khunjerab (4733m n.p.m.), która strategicznie oddziela północną część pakistańskiego regionu Gilgit-Baltistan od południowo-zachodniej części chińskiej prowincji Xinjiang. Jest to najwyżej umiejscowione, utwardzone przejście graniczne na świecie. Dla nas dodatkowo najdalej na północ wysunięty punkt wyprawy. Po osiągnięciu stanu spełnienia fotograficznego zjedziemy nieco niżej na nocleg w terenie.

 

dzień 12

W tym dniu, jeśli tylko trasa będzie przejezdna, pojedziemy do Shimshal – drogą wymagającą, wąską, wyboistą i “przepaścistą”. Wieczorem być może uda nam doświadczyć gościnności mieszkańców Shimshal i spróbować lokalnej herbatki.

 

dzień 13

Rano dla chętnych w planie trekking na lodowiec. A potem wrócimy z Shimshal jedyną możliwą drogą. Zanocujemy nad niewielkim jeziorem Borit. Wieczorem ogrzejemy sie przy ognisku i posłuchamy lokalnej muzyki (oczywiście na żywo).

 

dzień 14

Kierujemy się na południe. Na naszej trasie mamy kolejne ciekawostki przyrodnicze oraz architektonicz-historyczne. Popłyniemy na krótki rejs po jeziorze Attabad, a potem odwiedzimy Fort Baltit oraz wioskę Ganish Khun, uważaną za pierwszą, a tym samym najstarszą osadę Jedwabnego Szlaku w dolinie Hunza. Noc spędzimy w Gilgit.

 

 

Pakistan selfdrive Przygody4x4 Karakorum Highway

 

dzień 15

Przejazd wzdłuż rzeki Gilgit do doliny Phander, powszechnie zwanej „Małym Kaszmirem”. Dolina była spichlerzem dla całego północnego regionu Pakistanu. Dojedziemy do doliny rzeki Ghizer, gdzie rozbijemy nasz obóz.

 

dzień 16

Kontynuujemy podróż w kierunku Chitral. Po drodze pokonamy jedną z trzech najwyższych w Pakistanie, przejezdnych samochodem przełęczy – Shandur (3700 m n.p.m.). Płaskowyż Shandur słynie z festiwalu polo oraganizowanego tutaj co roku w lipcu. Rozgrywki toczą się między zawodnikami z regionu Chitral oraz Gilgit-Baltistan.

 

dzień 17

Prawdziwa gratka dla miłośników entografii i kulturoznawców. Wjedziemy dziś do jednej z trzech dolin Hindukuszu, zamieszkanych przez Kalaszy. Mieszkańcami 20 wiosek położonych w tych dolinach, są wyznawcy starożytnego hinduizmu (odmiany animizmu). Są oni jedyną grupą ludności, praktykującą prastarą religię politeistyczną, która przetrwała na obszarze islamskim od Turcji do Indii. Często mają jasną karnację, zdarzają się też jasne włosy i niebieskie oczy. Według legendy są potomkami Aleksandra Wielkiego. Przez wyznawców islamu nazywani z pogardą „Czarnymi Kafirami” (czarnymi niewiernymi) i dyskryminowani. Liczba aktywnych wyznawców sięga zaledwie 3 tysięcy osób.
Wieczorem będzie nam towarzyszyło ognisko oraz muzyka.

 

dzień 18

W tym dniu przemieszczamy się trasą prowadzącą wzdłuż granicy z Afganistanem, w kierunku Swat. To będzie ostatni dzień naszej przygody z prowadzeniem samochodów.

 

 

 

dzień 19

Przesiadamy się do busa i jedziemy do Takht-i-Bhai – klasztoru buddyjskiego, który liczy sobie już 2000 lat. Następnie jedziemy do Peszawaru – zamieszkałego głównie przez Pasztunów, tętniącego życiem miasta z licznymi zabytkami i kolorowym bazarem.

 

dzień 20

Kontynuujemy zwiedzanie Peszawaru a następnie, po południu dotrzemy do Islamabadu i tym samym zamkniemy naszą wyprawową pętlę. Po zakwaterowaniu w hotelu i chwili odpoczynku, udamy się na pożegnalną kolację.

 

dzień 21

Przejazd na lotnisko i poranny wylot.

 

Przedstawiony program może ulec zmianie ze względu na dostępność miejsc noclegowych, awarie samochodów, warunki pogodowe i drogowe lub inne czynniki niezależne od organizatora. Organizator zastrzega również możliwość modyfikowania programu według swojego uznania, celem jego najlepszego dostosowania do aktualnych warunków oraz potrzeb grupy. 

Koszty

Dla osób jadących wynajętym samochodem

4600 USD od osoby

przy 2 osobach w aucie

4300 USD od osoby

przy 3 osobach w aucie

3850 USD od osoby

przy 4 osobach w aucie

NIE łączymy osób w autach. W każdym aucie jedziecie w takim składzie, jaki zadeklarujecie.


 

Cena obejmuje:

  • przygotowanie i prowadzenie wyprawy przez naszego przewodnika
  • anglojęzyczny lokalny przewodnik, obsługa aut i kucharze
  • samochód, paliwo i wszystkie koszty w/w ekipy
  • opłata dla miejscowej agencji za organizację na miejscu
  • wszystkie noclegi hotelowe (pokoje dwuosobowe, dopłata do jedynki 400 USD)
  • wstępy do wszystkich zwiedzanych obiektów
  • wszystkie wymagane przepustki i pozwolenia (jeździmy w strefach nadgranicznych z Chinami, Indiami, Afganistanem)
  • opłaty drogowe, za mosty, za camping
  • wynajem samochodu terenowego
  • paliwo
  • przelot na trasie Islamabad-Skardu (lub alternatywny przejazd busem)
  • sprzęt biwakowy (z wyjątkiem śpiwora)
  • 3 posiłki dziennie (2 pełne i jeden „light meal”)
  • wszystkie dokumenty potrzebne do złożenia aplikacji o wizę oraz nasza pomoc w wypełnianiu aplikacji
  • pamiątkowe koszulki i naklejki
  • ubezpieczenie KL/NW
  • obowiązkową składkę na TFG i TFP

Cena  nie obejmuje:

  • przelotu (ok. 3500-4000 zł od osoby)
  • opłaty za wizę (150 zł)
  • pamiątek
  • napiwków (zwyczajowo ok. 50 USD od osoby)

Dla pasażerów jadących w aucie przewodnika

3500 tylko 2900 USD od osoby


 

Cena obejmuje:

  • przygotowanie i prowadzenie wyprawy przez naszego przewodnika
  • anglojęzyczny lokalny przewodnik, obsługa aut i kucharze
  • samochód, paliwo i wszystkie koszty w/w ekipy
  • opłata dla miejscowej agencji za organizację na miejscu
  • wszystkie noclegi hotelowe (pokoje dwuosobowe, dopłata do jedynki 400 USD)
  • wstępy do wszystkich zwiedzanych obiektów
  • wszystkie wymagane przepustki i pozwolenia (jeździmy w strefach nadgranicznych z Chinami, Indiami, Afganistanem)
  • opłaty drogowe, za mosty, za camping
  • transport samochodem terenowym oraz busem (ostatnie 2 dni)
  • paliwo
  • przelot na trasie Islamabad-Skardu (lub alternatywny przejazd busem)
  • sprzęt biwakowy (z wyjątkiem śpiwora)
  • 3 posiłki dziennie (2 pełne i jeden „light meal”)
  • wszystkie dokumenty potrzebne do złożenia aplikacji o wizę oraz nasza pomoc w wypełnianiu aplikacji
  • pamiątkowe koszulki i naklejki
  • ubezpieczenie KL/NW
  • obowiązkową składkę na TFG i TFP

Cena  nie obejmuje:

  • przelotu (ok. 3500-4000 zł od osoby)
  • opłaty za wizę (150 zł)
  • napojów, wyżywienia na „streetfood” i w czasie wolnym
  • pamiątek
  • napiwków (zwyczajowo ok. 50 USD od osoby)

Już dziś wypełnij poniższy formularz, aby otrzymać dodatkowe informacje